Saturday, October 24, 2009

Home made 'Nasi Himpit'

Kali ni aku nak kongsi camna nak buat nasi himpit buatan sendiri...alkisahnya terjadinya nasi himpit buatan sendiri bila nasi himpit paket yang aku bawak dpd M'sia dah abis..jadi..apa lagi bermulalah aku cari resipi kat internet..memang menjadi..caranya ialah spt berikut:
L1: Masak 3 cawan beras & 8 cawan air dalam rice cooker cam biasa..

L2: Bila dah off rice cooker, terus kaut nasi panas2 dan masuk dalam apa2 bekas..aku guna loyang jerk..
L3: Himpit2 nasi tu biar padat..lagi beriya ko himpit, lagi cantek bentuknya...
So, camna? mudahkan..lps ni tak yah lah beli nasi himpit kat kedai..org kata ada chemical..yela bila dah masak skali dgn plastik kan..tp bila dah urgent..blasah jerk..hehe

3 comments:

Ibu Aimy said...

wahh akak aku ajo cara memasakkk la mabelesssssss..

ketua geng..from UK...hehe said...

mabelesssss la kalau dah terdesak..hehe..

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)