Monday, October 19, 2009

Pabila rindu dgn sate M'sia...

Jeng..jeng..jeng..sate..sate...ni dia sate buatan sendiri..teruja kejap aku..hehe..betul org cakap..bila ko dah terdesak, benda yg mustahil boleh jd realiti, mcm sate ni... first time aku buat sepanjang hidup aku...ni pun kes rindu dgn sate M'sia. Mana nak cari beb..mana ada org jual sate kajang samuri ke..sate pak abu ke..pak ali...tak ada!!! Kalau dah duduk kat sini, pandai2 la ko buat sendiri..selalu2 la bukak internet cari resipi..yang tak pandai masak pun boleh jadi chef bila balik M'sia. Sure lps ni korang melutut kat aku mintak resepi..heheh..

p/s: ops..sate ni adalah untuk hidangan sesi keluarga shj..mana2 geng UK tu, ambo sekeluarga mintak maaf la ye tak jemput coz br first time buat..lain kali ada rezki kami jemput.. :-) Kpd geng M'sia plak, jgn korang buang tebiat tanya apsal tak jemput ...dah jauh..buat cara jauh..hehe

sate ni aku perap guna rempah sate/barberque..tambah sikit ngan madu..bg rasa manis2 skit..
kuah kacang sate..resipi aku simple sgt..modified skit drp resipi kat internet..sesuai utk aku yg bizi dan malas..hehe..tp anak aku suka sgt sampai si Jannah ngan Aus ratah kuahnya..kalu nak tau secret recipe aku, blh buzz..
sejak duduk UK..ni la br first time aku beli oven..kat M'sa tak kuasa pakai oven2 ni..setakat nak mkn kek, kuih, sate ke..beli je la kat kedai..dah byk berjasa oven ni..buat kek pisang, puding roti, roti sardin bakar, ikan..ayam bakar..iskh..mcm2 lg..yeah..ni dia sate ayam..UK mari...berkhasiat, tanpa kulit, minyak kurang..55 btg cucuk aku buat..licin..ni dah kali ke-3 aku bakar..laku beb..
Ust. Naim ni cerewet sikit bab makan..tapi bila dia kata sedap sate ni..perghhhhh..aku rasa cam boleh bukak bisnes sate lak lps ni..hahaha..

4 comments:

Ibu Aimy said...

wahh sate lak.. ko pakai ayam organik gak ke kat sana? hehe hebat. bagus korang balik nnt banyak la menu yg kami senaraikan nk makan tau

ketua geng..from UK...hehe said...

organik menda? ayam pakistan la..ceh, sampai m'sia kalu korang nak mkn, aku order je la..haha

Kak Jam said...

zura...kami tak nak minta resepi..kami nak makan zura masak...hehehe

azura said...

aisey kak..takut sampai M'sia nnt, dah tak reti nak masak sume menu ni..almaklumlah..sana bleh "tunjuk2"..heheh