Thursday, February 25, 2010

Abah dah 66..

Lambat sikit entri nak 'wish' besday bapak aku ni..bizi sikit sejak hubby aku sakit mcm2..mula dpd sakit belakang, gigi dan terkini gout....dah agak..coz hubby aku ni mmg ada keturunan gout..tak sanggup aku tgk org sakit gout ni..sakit teramat sgt. cam contraction nak beranak la plak...tp hubby aku ckp kaki dia cam kena gigit2..ntahler..aku tak dpt nak bayangkan...nak tolong urut ke..picit ke tak boleh.. ..sampai kaki kena selimut ringan pun dah meraung..apa kes?? nak menggambarkan sakit gilerrr..so, apa aku boleh buat ialah tolong tgk je la..tlg sedia mkn minum..papah pegi toilet ke..hantar gi klinik..camtuler...skrg ni cam dah ok sikit bengkak kaki tu..harap lps ni hubby aku kena la jaga makan....sadin, bilis, kacang, roti dll yang menjadi favourite dia....lps ni kena hati2 la mkn coz ada org kata bila dah sekali kena, kemungkinan nak kena lg tu tinggi..aku doakan hubby aku cepat sembuh & tak kena lg ler gout ni...amiinn..

eh..tersasar lak entri aku..aku nak citer yg aku terlambat 'wish' besday bapak aku..inilah satu2nya bapak aku yang aku kagum dari segi kegigihan dia bekerja nak sara aku adik beradik belajar sampai ke menara gading..mmg susah nak cari sesuap nasi kat KL ni...pagi2 buta jual nasi lemak, mee, meehoon, kuih muih..., petang keje posmen pulak..malam pulak lps balik keje prepare apa2 yg patut nak masak utk esok plk..mmg penat..kalaulah diputarkan masa ni balik ke zaman itu, tak sanggup aku tgk cara bapak aku kerja cari duit dgn arwah mak aku dulu....mmg aku tabik springgg!!!!

Oleh itu, di kesempatan ini, aku nak ucap "Happy Birthday" istimewa utk abah yg tercinta..semoga Allah merahmati dan murahkan rezki abah....kat bwh ni ada gambar2 celebrate besday abg aku hantar..celebrate awal sehari coz masa tu wekend..senang nak berkumpul..apa pun layannn..

66 tahun dah bapak aku..22 Feb..

Inilah dia bapak aku..penjual nasi lemak merangkap posmen..skrg dah pencen..bawa teksi la pulak..bila aku suruh rehat tak payah bawak teksi, tak mau..katanya abah dah biasa kerja..boleh sakit kalau duduk rumah....

aku 3 beradik jer..yg pakai spek tu abg aku..sebelah lg tu adik aku..aku sorg jer pompuan..tu yg 'brutel' skit perangai..heheh

ha..yg pakai tudung putih tu kakak ipar aku..yg dok pegang baby comel tu adik ipar aku..

2 comments:

ummufawwaz said...

muda lg larr abah akak..sikit uban pun tkdo..mantap je lg..cam muda2 tu...hati manyak senang kan kak..sbb semua anak dah lps dr tgjwab dia..

K.Azura said...

bapak akak awet muda..hehe..cam anaknya..hahahah..sediakan plastik jika rasa loya ok..hehe..